środa, 13 lipca 2011

Beskid Niski

To jest artykuł z cyklu: "Góry w fotopigułce - czyli przegląd pasm górskich w Polsce"



Beskid Niski jest charakteryzuje się łagodnymi (z pewnymi wyjątkami) wzniesieniami i łatwo dostępnymi miejscowościami
choć po wielu wsiach pozostały tylko kwitnące drzewa owocowe
jest tu znacznie więcej zachowanych cerkwi, ta znajduje się w Kwiatoniu
a ta w Hańczowej
a ta w Bartnym
to nie jest cerkiew, tylko kościół w Hucie Polańskiej, w zasadzie jest tylko on i prawie nic więcej
w Beskidzie Niskim jest znacznie więcej zachowanej oryginalnej architektury niż w Bieszczadach
jest też wiele krzyży i cmentarzy
kolejna chyża
i jeszcze jedna
jest też Zalew Klimkówka. Choć malowniczy to jednak jest trochę obcym 'ciałem" w tych górach
Zalew Klimkówka
a to już klimatyczne schronisko na Magurze Małastowskiej
dla mnie jedno z najciekawszych miejsc w Besidzie Niskim. Niezwykła Dolina Ciechani. Niestety nie jest dostępna dla zwykłych śmiertelników. Jak powiedział strażnik leśny, który przyłapał mnie na wędrowaniu Doliną - Co Pan tu robi? Nie wie, że to ostoja wilka i niedźwiedzia? Ale mandatu nie dostałem, wystarczyła skrucha.

strumień w Dolinie Ciechani


Dolina Ciechani
Dolina Ciechani
jesień to najbardziej tu malownicza pora roku


Powrót do opisu pozostałych pasm górskich: "Góry w fotopigułce"

1 komentarz:

  1. Również kiedyś wędrowałem doliną Ciechani, mgła była tak potężna że nie sposób było zobaczyć nic na odległość kilkunastu metrów. Może to właśnie ochroniło mnie przed oczami strażnika parku :). W każdym bądź razie, gdy schodziłem drogą leśną do Grabiu, nadjechał gazik leśniczego, zatrzymał się a sam leśniczy zaproponował że podrzuci mnie kawałek. Zgodziłem się , ale po drodze wypytywał czy czasem przez Ciechanię nie szedłem:). Odpowiedziałem że od Żydowskiego idę, nie wiem czy uwierzył ale nie pytał o nic więcej :)

    OdpowiedzUsuń